درد مقاوم به دارو نشانه چیست؟

اخبار

یک فوق تخصص جراحی تومورهای عضلانی و اسکلتی به تشریح علائم ابتلای نوجوانان به سرطان سارکوم پرداخت.

به گزارش سلامت خبرگزاری تسنیم، دکتر مسعود میرکاظمی – فوق تخصص جراحی تومورهای عضلانی و اسکلتی اظهار داشت: تومورهای عضلانی- استخوانی دسته‌ای از آنها در دهه اول و دوم زندگی بین ۱۰ تا ۲۵ سالگی فرد را گرفتار می‌کنند که جزو تومورهای اولیه استخوان بوده و استئوسارکوما نام دارند.

این فوق تخصص جراحی تومورهای عضلانی و اسکلتی ادامه داد: اصولا این نوع از تومورها در مراجعه اول و دوم بیمار به پزشک تشخیص داده نمی‌شوند و با مصرف دارو مشکل بیمار حل نشده و با بزرگ و متورم شدن توده بروز می‌یابند که در این هنگام باید رادیوگرافی کنترل برای تومور انجام گیرد.

میرکاظمی با اشاره به اینکه از زمان شروع درد تا تشخیص بیماری ۹ تا ۱۵ ماه به طول می‌انجامد گفت: در صورتی که این بیماری هرچه زودتر تشخیص داده شود با شیمی درمانی و جراحی امکان حفظ اندام وبهبودی کامل وجود دارد اما در صورتی که دیر تشخیص داده شود امکان خروج تومور وجود نداشته و مجبور خواهیم شد اندام بیمار را قطع کنیم.

وی تاکید کرد: درد مقاوم به دارو و درمان اولیه از نشانه‌های هشداری این بیماری است که باید حتما جدی گرفته شود.

این متخصص ارتوپدی گفت: از دیگر تومورهای شایع استخوانی توموهایی بوده که بالای ۵۰ سال بروز می‌یابد و به دلیل متاستاز بودن سرطان‌هایی همچون تیروئید، کلیه، پروستات، پستان و … ایجاد می‌شود و درواقع این نوع تومور به دلیل ابتلا به سرطان در قسمت دیگری از بدن است که یا فرد قبلا درمان شده و یا اکنون گرفتار آن شده و اطلاعی ندارد.

میرکاظمی عنوان کرد: نوع دیگری از تومورها که در افراد بالای ۵۰ سال بروز می‌کند تومور مغز استخوان از نوع میلوم و لنفوم است که در همه این موارد اگر هرچه سریعتر بیماری تشخیص داده شود درمان آن با موفقیت بیشتری همراه خواهد بود.

وی در آستانه برگزاری سمینار تازه‌های تشخیص و درمان تومورهای عضلانی- استخوانی اظهار داشت: این سمینار اول آذر ماه سال جاری به همت گروه ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی یزد و با همکاری دانشگاه سمولوایز مجارستان در هتل صفاییه یزد با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته برگزار و جدیدترین دستاوردها در حوزه تشخیص و درمان تومورهای عضلانی و استخوانی در آن مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *